El
sector aeronàutic ha fet passos de gegant tecnològicament: els consums dels
avions actuals i l'emissió de CO2 han baixat notablement gràcies en
part als materials compostos que han alleugerit els pesos de les aeronaus.
També s'està avançant en la utilització de combustibles alternatius al petroli.
Ja no només es tracta de biocombustibles o fins i tot olis reciclats, com els
de les patates regides que ha arribat a utilitzar KLM: la mateixa Airbus ha
realitzat recentment vols amb un avió 100% elèctric sobre el canal de la Manxa
i, per la seva banda, el projecte solar Impulse, patrocinat per Solvay, Omega,
Schindler i ABB ha demostrat que poden cobrir-se grans distàncies amb una avió
impulsat exclusivament per energia solar.
Javier Ortega Figueiral, El nou Concorde?,
La Vanguardia 6-08-2015.
Les emissions dels
avions incrementen l'esclafament global, i el seu consum
(...) existir un circuit de retroalimentació entre les
emissions de carboni dels avions i el canvi climàtic, (...) és a dir, que el
mateix augment de l’escalfament global influeix en l’increment de les emissions
dels avions.
(...) “Els patrons de circulació del vent de nivell
superior són el factor que més influeix en els temps de vol (...). Els temps de
vol més llargs suposen que els avions consumeixin més combustible, amb les
consegüents emissions addicionals de CO2 a l'atmosfera, que a mateix temps,
poden retroalimentar i amplificar els canvis emergents en la circulació
atmosfèrica" (...).
(...) les alteracions en la circulació atmosfèrica
induïdes pel canvi climàtic farien
augmentar la durada del vol (...).
M.L.F., Els avions
contribueixen al canvi climàtic, Ara 9-08-2015.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada