6.9.15

El sector aeronàutic rebaixa les seves emissions de CO2



El sector aeronàutic ha fet passos de gegant tecnològicament: els consums dels avions actuals i l'emissió de CO2 han baixat notablement gràcies en part als materials compostos que han alleugerit els pesos de les aeronaus. També s'està avançant en la utilització de combustibles alternatius al petroli. Ja no només es tracta de biocombustibles o fins i tot olis reciclats, com els de les patates regides que ha arribat a utilitzar KLM: la mateixa Airbus ha realitzat recentment vols amb un avió 100% elèctric sobre el canal de la Manxa i, per la seva banda, el projecte solar Impulse, patrocinat per Solvay, Omega, Schindler i ABB ha demostrat que poden cobrir-se grans distàncies amb una avió impulsat exclusivament per energia solar.
Javier Ortega Figueiral, El nou Concorde?, La Vanguardia 6-08-2015.




Les emissions dels avions incrementen l'esclafament global, i el seu consum
(...) existir un circuit de retroalimentació entre les emissions de carboni dels avions i el canvi climàtic, (...) és a dir, que el mateix augment de l’escalfament global influeix en l’increment de les emissions dels avions.
(...) “Els patrons de circulació del vent de nivell superior són el factor que més influeix en els temps de vol (...). Els temps de vol més llargs suposen que els avions consumeixin més combustible, amb les consegüents emissions addicionals de CO2 a l'atmosfera, que a mateix temps, poden retroalimentar i amplificar els canvis emergents en la circulació atmosfèrica" (...).
(...) les alteracions en la circulació atmosfèrica induïdes pel canvi climàtic  farien augmentar la durada del vol (...).
M.L.F., Els avions contribueixen al canvi climàtic, Ara 9-08-2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada