30.1.12

Oposició a les quotes d’emissions dels avions


L’Associació del Transport Aeri de la Xina (ATAX), que agrupa les quatre aerolínies més importants del gegant asiàtic (...) ha demanat a les aerolínies del país que no paguin les quotes d’emissions que els exigeix la Unio Europea des del 2012, denominat sistema ETS. A més, planteja portar el cas als tribunals en un futur, com van fer diverses companyies dels Estats Units pel mateix problema (...).
A petició de la seva associació, la Xina està estudiant prohibir a les seves aerolínies que respectin els sistema de comerç de drets d’emissió de la Unió Europea (...).
(...) almenys 20 aerolínies de la Xian, els Estats Units i altres països d’Àsia-Pacífic s’oposen a la mesura (...) a al qual cosa se suma l’oposició de Rússia, que si que ha prohibit formalment a les seves firmes aèries que paguin les quotes.
(...) les tres aerolínies dels Estats Units més importants (American, Continental i United) van reaccionar amb una denúncia davant la justícia britànica, que la seu torn va consultar el Tribunal de Justícia de la UE.
Tanmateix la denúncia va ser desestimada per Luxemburg, motiu pel qual ATAX “manté el seu dret de litigi” (...) “la Xina s’oposa a què la UE imposi unilateralment legislació”. El que estableix la nova normativa europea és que hauran de pagar taxes totes les aerolínies que en sobrevolar el seu espai aeri superin les quotes màximes d’emissió de CO2. Les quotes estan fixades a partir del volum d’emissions del 2010, de manera que la UE permetrà a les aerolínies emetre gratuïtament l’equivalent al 85% dels gasos emesos aquell any, i els farà pagar pel 15% restant. (...)
La norma europea estableix que si una aerolínea es nega a pagar les taxes, la UE li imposarà una multa per un valor de deu vegades els dines deguts, un càstig que, en cas de reincidir, pot arribar a la suspensió de permisos i retenció d’avions. L’ATAX defensa davant el Govern xinès que si els EUA, Rússia i la Xina mantenen un front comú contra la mesura difícilment es podrà dur a la pràctica la inclusió de l’aviació comercial en el sistema ETS
Efe, Les aerolínies xineses es planten davant el pagament de les emissions a la UE, La Vanguardia 7-01-2012.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada