22.5.11

Suports públics al cotxe elèctric-2


Barcelona
L’estratègia del vehicle ‘verd’ té en les empreses de serveis i energia gran part del seu èxit (...). Multinacionals (...) han apropat les seves solucions de recàrrega exprés per a vehicles i la concepció de com creuen que s’hauran de reconvertir els espais urbans (aparcaments, carrers, centres comercials) per atendre les demandes dels nous conductors.
Els aires de transformació en el sector de l’automòbil requereixen grans laboratoris perquè es puguin provar, com les ciutats, i Barcelona ja s’ha postulat com una opció per a les marques. Ho vol fer per tradició (...) però també per convenciment.
L’Ajuntament ja fa més d’un any que va posar en marxa la plataforma Live, creada amb l’objectiu d’afavorir les condicions que permetin estendre l’ús del vehicle elèctric els pròxims anys a la ciutat. Els càlculs preveuen una circulació de 2.000 vehicles a Barcelona el 2012 i les infraestructures per a que es puguin recarregar ja s’estan implantant. (...)
El sector privat s’hi aboca principalment amb aliances entre empreses elèctriques, fabricants de vehicles i enginyeries, començant a construir petites xarxes de punts de recàrrega. És el cas, per exemple, d’Endesa i Cepsa, que fa un mes van instal·lar al 22@ el primer punt de recàrrega ràpida (en quinze minuts) a Barcelona. (...)
Elena Freixa, El cotxe elèctric es fa fort a Barcelona, ara 15-05-2011.

Espanya
El pla d’acció del govern espanyol s’ha construït sobre la teoria que el 2012 hi haurà 70.000 vehicles matriculats entre els elèctrics i els híbrids endollables. A més, crearà la figura del gestor de càrrega, que podrà vendre electricitat als usuaris dels seus punts de recàrrega.
70.000 elèctrfics i híbrids han d’estar circulant el 2012, ara 15-05-2011.

Els incentius per fer créixer el parc dels cotxes elèctrics suposaran el 25% del preu de venda abans d’impostos incloent-hi les bateries i amb un topall de 6.000 euros.
6.000 euros és el màxim de subvenció que ofereix el govern espanyol, ara 15-05-2011.

El Consell de Ministres va autoritzar ahir ajuts al sector de l’automòbil per 47,8 milions d’euros, destinats al foment de la competitivitat en activitats estratègiques. Els ajuts aprovats formen part dels plans del Govern per a aquest any de repartir 215 milions d’euros a 141 projectes que fomenten la competitivitat i la innovació en el sector automobilístic espanyol.
Efe, ayudas de 48 millones al automóvil, La Vanguardia 21-05-2011.


El sector públic està proporcionant al vehicle elèctric un suport essencial en molts àmbits, des de la promoció de sectors industrials, la creació infraestructures, les subvencions a la compra de nous vehicles, la compra d’aquests vehicles fins l’adequació de la legislació adequada i la gran promoció dels nous vehicles. Tota una sèrie de factors necessaris i importants.
El vehicle elèctric és una apreciada joguina per als grans sectors industrials i elèctric. El suport que aquests sectors i aquesta tecnologia (que consumeix energia) estan rebent contrasta amb els múltiples entrebancs que han patit i continuen patint altres tecnologies ‘verdes’ de generació (enlloc de consum) d’electricitat. Potser aquesta la diferència que ocasiona el tracte diferencial de les administracions públiques?

L’automòbil elèctric a Alemanya
El Govern de la cancellera Angela Merkel ha aprovat avui un paquet de mesures per a la promoció dels vehicles elèctrics amb l'objectiu que el 2020 circulin per les carreteres germanes més d'un milió d'unitats.
La iniciativa inclou ajudes milionàries per al desenvolupament tecnològic, desgravacions fiscals per als compradors d'aquest tipus d'automòbils i privilegis extraordinaris per als vehicles elèctrics com aparcaments i carrils de circulació exclusius, així com la creació fins a 2014 d'una xarxa de 7.000 punts de càrrega elèctrica .
En el pla fiscal, la iniciativa del Govern preveu augmentar de cinc fins a deu anys el període de total exempció del pagament de l'impost de circulació per als vehicles elèctrics. El Govern federal es compromet a més a que a partir de 2013 el seu propi parc mòbil compti almenys amb un 10 per cent de nous vehicles adquirits o llogats amb emissions inferiors als 50 grams de CO2.
La decisió es va anunciar dos dies després de la presentació del segon informe de la Plataforma Nacional per a la Electromobilitat (NPE) per la mateixa cancellera, que pretén "convertir Alemanya en proveïdor de referència i mercat de referència dels vehicles elèctrics".
La cancellera va reiterar llavors l'afany per aconseguir que el 2020 hi hagi un milió de cotxes elèctrics als carrers alemanyes, gairebé un 2,4 per cent del total de vehicles circulant en l'actualitat al país, i crear 30.000 nous llocs de treball qualificats, preferentment a Alemanya.
El programa del NPE preveu una dècada d'estreta col·laboració entre el Govern i la indústria de l'automòbil dividida en tres fases: preparació del mercat (2011-1913), execució del mercat (2014-2016) i mercats de masses (2017-2020). A partir d'aquest últim any, amb Alemanya convertida en referent d'aquest nou segment tant en la part de l'oferta com de la demanda, es desactivarien les ajudes estatals, indica el pla traçat pel NPE.
No obstant això, les parts implicades han acordat mantenir contactes i reunir-se de forma anual per estudiar eventualitats i actualitzar el programa de promoció dels vehicles elèctrics. El paquet de mesures polítiques i econòmiques inicials té un valor d'uns 4.000 milions d'euros i suposa doblar el pressupost de recerca i desenvolupament (R + D) per a aquest camp, fins als 1.000 milions d'euros.
Europa Press, El Govern alemany aprova mesures per promocionar els vehicles elèctrics, La Vanguardia  18-05-2011

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada