24.1.11

Aclariments en els vessaments de petroli a Tarragona*


La tensió en les darreres setmanes entre la indústria petroquímica, el turisme i els municipis de tota la seva àrea d’influència, arrel de la reiteració de vessaments de cru al mar, ha forçat a Repsol a anunciar un pla de xoc amb 130 milions d’euros en inversions en els propers quatre anys per millorar així la seguretat de les seves instal·lacions costaneres. “(...) Ni un litre d’hidrocarbur ha d’arribar al mar”, va explicar el president de Repsol, Antoni Brufau (...).
Repsol va anunciar la renovació total d’alguns dels punts més crítics del seu complex petroquímic, com el sistema de canalització que condueix els carburants que es descarreguen en el pantalà del port, a tres quilòmetres de les platges, fins la refineria, a l’interior. Precisament en una d’aquestes canonades va succeir el darrer vessament de cru, davant la Pineda (Vila-seca), per l’aparició d’un porus que no havia estat detectat per la companyia.
(...) Fins a 50 milions es destinaran a millorar amb les últimes tecnologies la seguretat de la plataforma petrolera Casablanca, inaugurada el 1981, davant la costa del delta de l’Ebre. (...)
(...) Per a la subdelegada del Govern central (...) l’anunci de Repsol ha de suposar “l’inici d’una nova forma de treballar i planificar en el territori”.
Els alcaldes dels municipis afectats es van mostrar satisfets amb l’anunci llençat per Repsol (...).
Diversos interrogant romanen ara sobre la indústria petroquímica. El primer, saber si l’accelerada en les inversions –moltes ja estaven planificades a mig termini- denota que abans no es van fer be els treballs de prevenció i seguritat, el que nega Repsol. Un altre dubte és si s’haurien pogut evitar els darrers vessaments amb més inversions. Brufau admet que amb la renovació d’instal·lacions s’haurien pogut evitar alguns dels accidents. “Amb canonades noves no hauria passat el que ha passat en el pantalà”, va dir el president de Repsol, que va matisar que mai hi haurà la seguretat absoluta.

Aquesta informació és molt rellevant. Evitar els vessaments costa a l’empresa 130 milions d’euros. Quan han costat a la societat els vessaments?
També es reconeix que les operacions de l’empresa sempre comportaran un risc, no hi ha seguretat absoluta.

Esteve Giralt, Plan de choque contra vertidos en Tarragona, La Vanguardia 18-01-2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada