7.5.15

Tancament de cicles combinats, vehicles a gas, Midact i Castor*



[S’ha demanat ja el tancament de tres cicles combinats. ¿Pot tenir un impacte en el mercat del gas?] El mercat ja ho ha descomptat. Des del punt de vista de demanda, si hi ha menys cicles combinats els que quedin funcionaran més hores. Per tant, no té per què afectar el sector.
[Però s’ha optat per un model energètic en què els cicles combinats, que havien de ser el gruix de la generació, han deixat de ser-ho] El que ha passat és que l’accelaració de la introducció de les renovables a Espanya, amb una eficiència baixa i un cost alt, va desplaçar uns cicles combinats que s’acabaven d’instal·lar. Ara hi ha un parc important de cicles amb un funcionament molt baix, que ronda de mitjana les 1.000 hores a l’any, i des del punt de vista del consum de gas la davallada del consum dels cicles combinats ha sigut del 72%. (...)
Quan vam veure la conjunció de crisi econòmica i el paper de le3s renovables vam fer una anàlisi interna i vam mirar en quins mercats podíem créixer. (...)
[¿Té més futur el cotxe de gas natural que l’elèctric?] La indústria del motor marca la seva aposta. Creiem que durant un període de transició el gas natural té més avantatges que el cotxe elèctric. El cotxe elèctric és molt difícil d’utilitzar fora de l’àmbit urbà. El cotxe de gas natural té més autonomia i pot funcionar amb gas i gasolina. I a més un cotxe híbrid també pot ser de gas. (...)
[¿El Midcat –el gasoducte amb França per Catalunya- ajudaria a disminuir aquesta dependència?] Podríem aportar més gas al sistema europeu. Els últims mesos s’han fet passos importants, per primer cop hi ha un acord entre França, Espanya i Portugal, amb suport de la Unió Europea. Aquest any tindrem una interconnexió de 7,1 bcm (un bcm són 1.000 milions de metres cúbics), i si es fes el Midcat s’arribaria als 15,1 bcm, que seria l’equivalent al 12% del gas procedent de Rússia i al 37% del que arriba passant per Ucraïna.
[Després del polèmic Castor, ¿calen nous magatzems de gas?] Amb la crisi s’ha passat d’una demanda de 40 a 30 bcm. Potser no és tan crític, però això no vol dir que si creix la demanda d’aquí uns anys ens hàgim de plantejar algun magatzem, al marge dels que ja s’estan fent o projectant. Però s’hi hi ha interconnexió canvia la necessitat.
Xavier Grau, entrevista a Antoni Peris, “Amb el Micat podríem portat a Europa el 12% del gas que ara arriba de Rússia”, Ara 27-04-2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada