1.2.11

Contaminació atmosfèrica a les ciutats pel trànsit


Les dues grans capitals espanyoles: Madrid i Barcelona, han suspès l'examen de la contaminació de 2010. Els límits establerts per la Comissió Europea van ser durant anys recomanacions, però des de 2010 són d'obligat compliment. La mitjana anual admesa de diòxid de nitrogen són 40 micrograms per metre cúbic.
Altres capitals en diversos continents van limitar el trànsit privat fa temps. Megaurbs com la ciutat de Mèxic o Teheran van començar a vetar cotxes en els noranta. Pequín, convertida avui en una jungla d'automòbils, acaba de limitar les noves matriculacions i circular per gairebé tot el Gran Londres exigeix pagar una taxa. Les següents són les principals mesures que han pres aquestes ciutats, moltes de les quals amb prou feines han tret a Espanya.
(...) En l'última dècada (Los Angeles) va aconseguir millores considerables, gràcies a les mesures agressives que s'estan implantant, com limitar les emissions dels vehicles i incentius fiscals a la compra de cotxes híbrids o elèctrics. Al mateix temps, està elevant el percentatge d'energia que es consumeix a partir de fonts renovables.
França té una llei, aprovada l'1 de gener de 1997, que permet, amb determinats nivells de contaminació, prohibir circular a la meitat dels vehicles a les ciutats de més de 250.000 habitants. Així, un dia veten als de matrícula parell, al següent als de senar. A París, s'ha aplicat una vegada i durant un dia sol, l'1 d'octubre de 1997. Les altes temperatures i l'absència de pluges havien fet llavors pujar la contaminació fins a límits intolerables (...). Es va reduir el trànsit un 30%, l'aire va millorar (...). El metro i els autobusos van ser gratuïts.
El País, Madrid, Las campeonas de la polución frenan al coche, El País 23-01-2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada