15.5.11

Ajuts públics al cotxe elèctric


Malgrat que la qüestió de la recàrrega encara no està resolta de manera satisfactòria, l’opció elèctrica guanya terreny dia a dia. És lògic que sigui així. Les marques automobilístiques no tenen més remei que explorar vies de futur que permetin reduir l’excessiva contribució dels automòbils a les emissions de gasos. (...)

Sorprèn el gran suport institucional i mediàtic a favor del vehicle elèctric quan ni s’ha resolt la qüestió de la recàrrega, ni s’ha analitzat la font d’energia primària que proporcionarà l’electricitat, ni hi ha consens sobre la tecnologia futura. El paràgraf de sota pot ser un indici d’aquests l’interessos.

(...) el de l’automòbil no és un sector qualsevol. Les exportacions suposen al voltant del 20% del total de les que s’efectuen des d’Espanya. Les últimes dades que s’han obtingut al mercat forà no són dolentes i registren fins i tot increments encoratjadors. Però no per això, segons fonts del sector, s’ha de descartar un cert suport públic (...). Les fonts esmentades s’han manifestat ja en aquest sentit: peticions d’un nou Pla 2000E o, si no pot ser, un recurs alternatiu que també fomentés els incentius per a la compra de vehicles.
L’hora del cotxe elèctric, La Vanguardia 14-05-2011.

És incomprensible la proposta i defensa de suport públic per a un sector que ja té una llarga història, que continua fabricant vehicles amb més consum del necessari pel seu desplaçament i amb un combustible contaminant, amb velocitats molt per sobre de les legals i gran consumidor de primeres matèries. I tot això mentre es retallen despeses públiques essencials i es critiquen i retallen els ajuts a les energies renovables que redueixen les emissions, de les quals som líders tecnològics i comercials mundials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada