Origen
(...) van ser
funcionaris de la Comissió Europea els que van filtrar la informació del
trucatge de motors dièsel.
Segons denuncia Nichols, els funcionaris, frustrats
per la inacció de Brussel·les, i després d’haver enviat diverses cartes el 2011
al llavors comissari d’Indústria, Antonio Tajani, van filtrar les seves
sospites a una ONG nord-americana que vetlla pel medi ambient, l’ICCT, que,
després d’haver-ho investigat, va revelar la informació a la CARB i així va ser
com va esclatar l’escàndol aquest setembre.
(...) les sospites sobre “divergències” en els controls
que es feien en els laboratoris i les emissions reals existien des del 2007 com
a mínim.
Esther Herrera, Funcionaris de la UE
haurien destapat el cas Volkswagen, Ara 14-11-2015.
Impactes
Seat va reconèixer ahir que té 32.000 dels seus cotxes
amb irregularitats en els valors de CO2 en 73 països diferents. En
tot el grup Volkswagen el nombre s’eleva fins a 430.000 vehicles.
Seat reconeix que hi ha 32.000 cotxes seus
amb CO2 il·legal, Ara 19-11-2015.
El consorci Volkswagen continua donant detalls amb
comptagotes de per on passarà la tisora l’any que ve per fer front als costos
de la manipulació de motors dièsel (...). Tot el que tingui a veure amb el cotxe
elèctric i les noves tecnologies de connectivitat aplicades al vehicle està
exclòs de la retallada.
(...) Nous models, noves plataformes de producció
modular i la propulsió elèctrica de models de les marques Volkswagen, Audi i
Porsche són línies vermelles que no es tocaran (...).
Elena Freixa, Volkswagen sacrificarà 1.000
M d'euros d'inversió per la crisi dels dièsel, Ara 21-11-2015.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada