27.11.15

Origen i impacte de escàndol del dièsel *



Origen
 (...) van ser funcionaris de la Comissió Europea els que van filtrar la informació del trucatge de motors dièsel.
Segons denuncia Nichols, els funcionaris, frustrats per la inacció de Brussel·les, i després d’haver enviat diverses cartes el 2011 al llavors comissari d’Indústria, Antonio Tajani, van filtrar les seves sospites a una ONG nord-americana que vetlla pel medi ambient, l’ICCT, que, després d’haver-ho investigat, va revelar la informació a la CARB i així va ser com va esclatar l’escàndol aquest setembre.
(...) les sospites sobre “divergències” en els controls que es feien en els laboratoris i les emissions reals existien des del 2007 com a mínim.
Esther Herrera, Funcionaris de la UE haurien destapat el cas Volkswagen, Ara 14-11-2015.

Impactes
Seat va reconèixer ahir que té 32.000 dels seus cotxes amb irregularitats en els valors de CO2 en 73 països diferents. En tot el grup Volkswagen el nombre s’eleva fins a 430.000 vehicles.
Seat reconeix que hi ha 32.000 cotxes seus amb CO2 il·legal, Ara 19-11-2015.

 El consorci Volkswagen continua donant detalls amb comptagotes de per on passarà la tisora l’any que ve per fer front als costos de la manipulació de motors dièsel (...). Tot el que tingui a veure amb el cotxe elèctric i les noves tecnologies de connectivitat aplicades al vehicle està exclòs de la retallada.
(...) Nous models, noves plataformes de producció modular i la propulsió elèctrica de models de les marques Volkswagen, Audi i Porsche són línies vermelles que no es tocaran (...).
Elena Freixa, Volkswagen sacrificarà 1.000 M d'euros d'inversió per la crisi dels dièsel, Ara 21-11-2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada