Apple
L'empresa
tecnològica dels Estats Units Apple té l'objectiu de llançar el 2019 un
automòbil elèctric desenvolupat de forma interna (...) que es comercialitzaria
sota la seva pròpia marca. (...) la companyia triplicarà l'equip de 600
persones que actualment està treballant en el projecte Titan. (...) la data
prevista per completar el projecte del cotxe elèctric no indica el moment en
què els clients rebran les primeres unitats d'aquest producte, sinó quan els
enginyers estimin posar fi al projecte de desenvolupament.
EP, Apple preveu llançar un cotxe elèctric
el 2019, La Vanguardia 23-09-2015.
Porche i altres
La
competència al segment del vehicle elèctric està a punt de pujar uns quants
nivells d'intensitat. (...) els moviments dels grans fabricants ja comencen a
donar pistes que ningú renunciarà a a questa batalla de futur que s'ensuma en
el segment dels cotxes de luxe, on el preu no és un problema per al comprador.
Porche
ha dut una proposta revolucionària al Saló de l'Automòbil de Frankfurt (...).
També Audi ha aprofitat la cita per mostrar el seu prototip la cita per mostrar
el seu prototip E-tron Quattro, el seu primer cotxe concebut per ser 100%
elèctric, ja que fins ara havia optat per versionar models ja existents en
motors de combustible tradicional. En tots dos casos, es traca de models que no
arribaran al mercat fins al 2018, però que són tota una declaració d'intencions
del que ha de venir al món de l'automòbil verd.
Al
davant, aquestes marques de luxe tenen un competidor que els porta avantatge i
que no ve d'aquesta indústria perquè ha nascut amb ADN elèctric: el fabricant
nord-americà d'esportius d'alta gamma Tesla (...) que, aquest sí, arribarà al
mercat a finals d'aquest mes i que és el primer totterreny urbà (SUV) elèctric de
la marca. (...)
La incorporació de vehicles elèctrics en les
gammes de més luxe vol dir que entre els conductors de més poder adquisitiu hi
ha una "creixent consciència" per les emissions zero (...). Però
també hi juga a favor una estratègia de les marques que consisteix a sumar
vehicles que compensin altres models més contaminants perquè, globalment, les
seves gammes de models compleixin amb una legislació mediambiental cada cop
menys permissiva amb les emissions de CO2. La legislació, a partir
del 2020, s'endurirà a Europa i això explica que els fabricants s'estiguin
posant les piles.
(...)
a Noruega, on el 30% de els matriculacions són de cotxes verds -mentre a Europa
no arriben ni al 3% i a Espanya estan al 0,5%-, deixarà de ser un "cas
únic" en pocs anys, segons les previsions (...).
E.F., Porche vol frenar els cotxes
elèctrics Tesla, Ara 20/09/2015.
Noruega
El
sisè cotxe més venut a Noruega és elèctric. És cert que es tracta d'un mercat
petit, però constitueix una mostra dels resultats que es poden aconseguir quan
el Govern de torn aposta per una determinada tecnologia. Al saló de Frankfurt,
tots els fabricants (...) van presentar els seus models o prototips elèctrics.
Volkswagen, que en el primer semestre del 2015 va avançar Toyota i es va
col·locar líder del sector, va anunciar a la fira que llançarà 20 vehicles
elèctrics abans del 2020.
L'enèsima transformació de la indústria, La
Vanguardia 20/09/2015.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada