Segons l’AIE, l’augment de la demanda global de gas natural estarà impulsat
pels països aliens a l’OCDE que, en conjunt, absorbiran un 76% de l’increment
total previst entre el 2012 i el 2018. (...)
Dins de l’OCDE, Amèrica del Nord (...) seria el principal impulsor del
consum de gas, que es veurà afavorit pels baixos preus resultants de la
revolució del gas d’esquist (‘shale gas’) als Estats Units. Al contrari, la
demanda als països europeus es mantindrà anèmica com a conseqüència de les
males perspectives econòmiques i de la lenta recuperació del sector de
generació d’electricitat.
Més enllà d’aquesta visió general, una de els conclusions més
destacables (...) és que el gas natural està emergint
com un combustible important en el sector del transport per carretera (...)
[segons la directora executiva de l’AIE] “impulsat per un subministrament
abundant, així com per les actuals preocupacions sobre la dependència del
petroli i sobre la contaminació de l’aire. Una vegada que els obstacles en
matèria d’infraestructures s’hagin superat, el gas natural presenta un gran
potencial per aconseguir un ús net de l’energia en el transport pesant, en què
no és possible l’electrificació”.
Fins ara, el consum de gas en el sector del transport rodat s’ha concentrat
fonamentalment en països que no pertanyen a l’OCDE, com és el cas del Pakistan,
l’Iran, l’Argetina, el Brasil, Egipte, l’Índia i la Xina. Els quatre països
citats en primer lloc comptabilitzen prop del 61% del total de vehicles de gas
al món (9,8 milions), (...) Itàlia absorbeix tota sola prop de les dues
terceres parts del percentatge de l’OCDE [un 7% mundial].
(...) [Les previsions són que] el gas natural contribuiria a
alentir el creixement de la demanda dels productes derivats del petroli més que
l’aconseguida a partir de la introducció de biocombustibles i de les
tecnologies de vehicles híbrids i elèctrics.
Mariano Marzo, El gas natural s’obre pas en el
sector del transport, La Vanguardia 11-08-2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada