27.6.11

Restriccions de trànsit contaminant a les ciutats*


La ministra de Medi Ambient (...) impulsa un pla que persegueix vetar l’accés dels cotxes més contaminants a les zones urbanes amb nivells de pol·lució per sobre del permès per la UE. (...) el Govern central pretén fer front a la pol·lució d’algunes àrees urbanes amb nivells que excedeixen els límits màxims comunitaris, la qual cosa ha donat peu a un expedient de la UE contra Espanya.
(...) es recorrerà a un etiquetatge del vehicles (nous i existents) que els diferenciï en funció de la seva contaminació. I per això, es proposa la intervenció del Ministeri d’Indústria. Així, “es pot plantejar la limitació permanent de l’accés dels vehicles més contaminants” (...).
Hi haurà cinc categories de vehicles, segons les emissions d’òxids de nitrogen (NOx) i partícules en suspensió (PM10), els dos principals contaminants del trànsit que més preocupen. (...) El pla reserva l’única mesura coercitiva (la prohibició de circular a les ‘Zuap’) als vehicles amb adhesiu vermell. (...)
L’aparcament a les ‘zones protegides’ donaria prioritat als residents, i oferiria espais gratuïts o de baix cost als vehicles amb adhesiu verd 4 plus [híbrids, de gas i elèctrics]. (...)
El pla proposa una modificació de l’impost de circulació per bonificar els cotxes que tinguin menys emissions (...). També es planteja una revisió de l’impost d’hidrocarburs perquè es deixi de prioritzar els dièsel (...). També es promou una revisió de la ITV, per detectar les fallades i avaries que incrementen les emissions.
Antonio Cerrillo, Medi Ambient vol vetar els cotxes més contaminants en zones d’alta pol·lució, La Vanguardia 22-06-2011.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada