23.6.11

Espanya continua sent diferent en el transport


El Parlament Europeu va aprovar ahir la reforma de la directiva de l’eurodistintiu (també coneguda com a eurovinyeta), que permetrà als governs europeus introduir tarifes pels camions pesants per cobrir els costos causants per la contaminació i el soroll que fan, i que es destinaran a millorar la xarxa d’infraestructures. El ministre de Foment (...) va ratificar ahir que Espanya, com a país perifèric de la Unió Europea, no implementarà l’eurovinyeta. L’objectiu de la norma és incentivar la circulació de camions durant les hores de poc trànsit rodat o evitar l’acumulació de vehicles en hores punta. Tanmateix, les tarifes més elevades, que poden assolir un 175% de la mitjana, només podran aplicar-se durant cinc hores la dia. La meitat del que es recapti es destinarà a projectes de millora de les xarxes d’infraestructures. El ple de l’Eurocambra va donar llum verda a la reforma amb 505 vots a favor, 17 abstencions i 141 en contra, la majoria dels quals eren dels eurodiputats espanyols.
La UE penalitzarà els camions més contaminants, La Vanguardia 8-06-2011.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada